Perspectiva
El coneixement d'una organització i el seu entorn tendeix a infinit. Per obtenir el millor rendiment de el coneixement, cal una reflexió prèvia sobre quines experiències i coneixements val la pena compartir i difondre. En cas contrari, correm el risc de dedicar temps i recursos a el coneixement que no sigui crític per a l'organització.
El coneixement crític pot variar en funció dels objectius estratègics i dels canvis que es produeixin en l'entorn de l'organització.
Activitats
- Comprendrem els conceptes introductoris: dades, informació i coneixement.
- Crearem el mapa dels coneixements rellevants que prioritzarem per identificar els coneixements crítics.
- Identificarem els criteris per a determinar la necessitat d'intervenció.
- Valorarem cada coneixement crític segons els criteris anteriors.
- Crearem la taula dels coneixements crítics.
Conceptes clau
- Dades
- Informació
- Coneixement
- Objectius estratègics
- Coneixement crític
Resultats
- Identificació dels coneixements rellevants de les àrees analitzades.
- Identificació dels coneixements crítics.
- Avaluació dels coneixements segons els criteris d'intervenció.
- Creació d'una taula que recollirà els coneixements crítics identificats i les necessitats d'intervenció per a cada un d'ells. Aquesta informació ens permetrà decidir què cal fer amb cada un dels coneixements crítics identificats.
Equip
Equip directiu
Comandaments mitjans
Comandaments mitjans
Modalitat
En línia tutoritzat o presencial
Durada
6 hores
3 sessions x 2h
3 sessions x 2h