La Cultura d’Aprenentatge genera valor

INVITACIÓ:

Debat sobre Cultura d’Aprenentatge, el proper dijous 18 de juny de 2020 de 18:30 a 20:00 UTC +1 en el què diferents professionals conversaran sobre l’impacte de la Cultura d’Aprenentatge a les seves organitzacions. Programa. Inscriu-te.

Cultura d’Aprenentatge i valor

La millor manera d’assegurar que les organitzacions generen valor per als seus membres i per a la societat, de forma sostenible, és enfortint la Cultura d’Aprenentatge.

Sabem que la cultura d’una organització ve determinada per:

–       Un conjunt d’elements estructurals: les polítiques internes, el disseny de l’organigrama, les responsabilitats i competències associades als diferents llocs de treball, els processos de treball i el model de comunicació interna.

–       Una sèrie d’elements simbòlics: els models de lideratge, el sistema de remuneració, el disseny dels espais, el tipus d’esdeveniments, el model de reunions, el protocol i la interpretació que es dóna a les prioritats corporatives, entre d’altres.

–       Els comportaments de les persones, a nivell intern, amb proveïdors i amb clients / usuaris estan també directament relacionats amb el model cultural.

Per enfortir la Cultura d’Aprenentatge és necessari regular cadascuna d’aquestes palanques. Cal difondre els beneficis que la curiositat i l’aprenentatge continuat tenen sobre les persones i els equips. En funció d’on centrem l’esforç podem aconseguir alguns dels resultats següents:

  •  Orientació cap a les metes i objectius corporatius.
  •  Major compromís dels equips i les persones.
  •  Capacitat per a la innovació.
  •  Més eficiència i agilitat en els processos i projectes.
  •  Orientació cap al client / usuari i compliment de les seves expectatives.
  •  Integració amb proveïdors i canals de distribució o intermediació.

D’altra banda, més en el curt termini i a nivell operatiu, és fàcil identificar les següents millores:

  •  Reducció de les barreres entre àrees i departaments.
  •  Reducció d’errors i costos associats.
  •  Millora de l’accés a la informació.
  •  Equips amb major autonomia i orientats a resultats.
  •  Major capacitat de resposta davant de situacions no previstes.

Algunes de les eines i dinàmiques que ens permetran assolir aquests resultats i millores són:

  •  La integració de l’aprenentatge en les tasques i projectes.
  •  La dinamització d’espais de col·laboració.
  •  La promoció de converses per a l’intercanvi d’experiències.
  •  L’ús de la tecnologia per facilitar l’accés a el coneixement.
  •  La disponibilitat d’itineraris d’aprenentatge
  •  Plans d’acollida i de retenció de el coneixement.

Vols conèixer quin és el grau d’implantació de la Cultura d’Aprenentatge a la teva organització? Respon a el següent formulari.

Segur que el tema t’interessa, per això et convidem a:

  1. Participar en el debat de dijous vinent 18 de juny de 2020 de 18:30 a 20:00 en el que diferents professionals conversaran sobre l’impacte de la Cultura d’Aprenentatge a les seves organitzacions. Programa. Inscriu-te.
  2.  Si no ho has fet encara, llegir el document Per una nova Cultura d’Aprenentatge i, si consideres que està alineat amb els vostres valors, a signar per adherir-te als principis expressats.
  3. I, per descomptat, a promoure la #culturaprendizaje dins dels teus àmbits d’influència.
Comparte:

About the Author: Joaquim Carbonell

Sóc soci director de Neos i representem Knoco www.knoco.com a Espanya.
Treballem acompanyant a les organitzacions en processos de millora a través de la gestió del coneixement i l'aprenentatge de les persones. Desenvolupem la nostra feina compartint coneixements i experiències i acompanyant a les persones en l'elecció del millor camí per a la seva millora professional i de la seva organització.
He desenvolupat la meva experiència professional com a directiu de l'àrea comercial i de màrqueting d'empreses del sector serveis durant 9 anys.
Des de 1999, treball en desenvolupament de projectes relacionats amb l'aprenentatge de les persones i la millora de les organitzacions.
He treballat, col·laborant com a consultor extern, per a diferents àrees funcionals de l'empresa: direcció general i gerència, recursos humans, direcció comercial i màrqueting i l'àrea de gestió de la qualitat.